Now Reading: “5 új program” projekt – 2.rész

Loading

“5 új program” projekt – 2.rész

2. A “mumus” projekt (aka. szöveges kalandjáték – 2022.október 2. – 2022. október 29.)

Szóval – 15 hónappal a tervezetthez képest – de végül megírtam: pontosabban befejeztem, egységesítettem és végre összeomlás nélkül játszhatóvá tettem az eredetileg 2019-ben megálmodott szöveges kalandjátékomat. Anno Java SE-ben kezdtem, majd Spring Boot backendbe és Angular frontendbe raktam át, végül Express.js + Node.Js backenddel és Angular frontenddel fejeztem be.

Nagy boldogságot jelent, hogy gyakorlatilag valamennyi nehézség megoldására saját magam jöttem rá (khm… köszi Google 🙂 ). Most megnézve a 2020 júniusában félbehagyott kód hihetetlenül rosszul megírt, baltával faragott volt (ez persze fifty-fifty arányban a saját hibám is volt.). A backend tényleg kifacsart volt, és nem elegáns metódusokból építkezett.

Most igyekeztem modell-service-component struktúrában megoldani mindent. Nem állítom, hogy tökéletes a kódom, ó, dehogy! Viszont legalább büszkén be merném adni referenciamunkaként bármelyik céghez.

Jelenleg a program főbb funkciói már készen vannak, ami hátra van még az a hibajavítás és a designnel (aka. frontenddel) tökölés. Ami legeslegutolsó lépésként teendőm még: a dokumentáció megírása. Van miről mesélnem.

Készen van:

  • design összeállítása, –> AI generált helyszínképek.
  • egyéb oldalak, logók elkészítése kész,
  • a helyszínek közötti lépegetés megírása,
  • autentikációs és authorizációs funkció kidolgozása,
  • helyszín és user szerkesztő,
  • A csatarendszer kidolgozása kész,
  • Ellenség immár implementálva a csatarendszerbe,
  • Csatarendszer összedrótozása a lépegetési rendszerrel megtörtént.
  • a szerkesztési űrlapok validációja,
  • a történet mellékszálainak kidolgozása megoldott.

A legnagyobb munkát a félbe hagyott mellékküldetések kidolgozása adta, mindez 3 munkanapot vett igénybe, további 3 munkanap volt az egységes stílusú helyszíni fotók legenerálása Midjourney AI segítségével.

A helyszíni szövegeket tartalmazó JSON fájl formázása és hibajavítása folyamatban van: érezhető volt, hogy napok alatt akartam befejezni a játékot anno.

Elégtételt jelent ez számomra: Tasziló bekaphatja, én akkor is megmutattam, hogy programozó vagyok és nem neki lett igaza. Ha valakit érdekel a teljes sztori, amit megírtam a blogban: itt, alulról felfelé haladó kronológiai sorrendben elolvashatja. 

3. Párosítós játék (matching game) – 2022.október 30. – 2022. november 1.

Szóval volt még egy projekt, amivel anno nem boldogultam. Ezt az egyik próbafeladatra kaptam, amire 4 órám volt, viszont valamiért nem tetszett a cégnek és nem jutottam tovább. Következő projektként ezt fogom megvalósítani: minden kapott paraméternek meg fogok felelni, leszámítva a 4 órás időkeretet. Most gyakorolni szeretnék, nem tüdőt kiköpni.

svg

What do you think?

Show comments / Leave a comment

Leave a reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Loading
svg
Quick Navigation
  • 01

    “5 új program” projekt – 2.rész